duminică, 16 decembrie 2018

Craciunul care nu e in suflet , nu e niciunde !

anul asta nu am decorat casa cu nimic !
am decis si asta intr-un final. Probabil inaintea Craciunului , cand vine copilu' acasa o sa decorez minimal .Atat cat sa  imbogatim atmosfera. Sumar...simplu...cald !
Am mai spus-o si chiar am mai scris despre asta....Craciunul care nu e in suflet...nu e nicaieri!
Craciunul e o sarbatoare crestina. Caci nasterea unui spirit ales  e un miracol.
                                               
Dar a devenit pagana intre timp. Nu exista decat demonstrativ sentimentul ala de iubire a aproapelui, de mila si generozitate fata de sarac.De contemplare a povestii si a cerului. De curatare sufleteasca. NU MAI AVEM TIMP ! Suntem foarte, dar foarte, ocupati sa alergam sa cumparam tot ce trebuie pentru Marea Imbuibare . Urmata de Marea Betie si Destrabalare la petreceri.
Suntem foarte superficiali , stresati de intrebari stupide gen...cu ce ma imbrac la petrecere. Ce cadouri sa cumpar unuia si altuia.Sa nu se strambe...sa fie bine !
Suntem foarte ocupati cu planuri de socializare si distractie.
Craciunul e doar un pretext sa ne simtim liberi la distractie.Asta a devenit !!!
O perioada a anului cand oamenii se prefac ca le pasa. Cand primariile cheltuiesc averi in competitia  aia penibila  despre care oras e mai frumoas luminat si care targ de Craciun e in top 1558361486....in lume. Cand solisti canta pe bani grei , luati de la bugetele oraselor si ca atare din buzunarele noastre. Dupa care un an intreg ,  ne miram unde sunt banii de asfaltat sau de un autobuz nou .
O perioada a anului demonizata de comercial.Si departe la ani lumina de spiritul adevarat crestin.Sau cel putin credincios.
Am ales sa mi setez altfel momentele in viata. sa le simplific , ajustez si sa le mulez pe ceea ce ar trebuii sa reprezinte anumite sarbatori .
Am ales sa ma bucur altfel de restul zilelor mele pe Pamant.
Am ales sa ma cadorisesc cu calatorii si cu momente alaturi de oameni simpli si onesti. Si la asta lucrez inca. Cern sita umana din jurul meu. Pentru ca , imi este clar ca din compromisuri nu se construieste nimic bun. Nici macar o amicitie !
Si am ales sa fiu alaturi celor care au nevoie de amicitia mea.Asa ca ...Anul nou cu Goguta mea ...Istambul .Multa hoinareala, vizite si atmosfera otomana :) Just for a change

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu